Après notre séjour à Ulaanbaatar il est maintenant temps de s'occuper de nos machines et de les préparer pour cet été.
Première étape : changement de pneus, je remplace les K37 par mes K28 de l'été dernier que je n'avais pas réussi à user
Pour les roues AR facile, j'ai un jeu de roues supplémentaire, quoique quand je démonte la roue du panier, je constate un certain jeu sur l'axe du panier, ça m'inquiète un peu
Pour la roue AV l'opération est plus sport car je dois changer le pneu.
Après le démontage je constate le piteux état de mon fond de jante bien rouillé :
Question : l'AFC 50 peut-il être suffisant pour traiter la rouille de la jante ?
Si j'en crois l’explication ci-dessous la réponse serait oui, mais ai-je bien compris?
ACF-50, Anti-Corrosion Formula, is a state of the art, anti-corrosion/lubricant compound, that has been specifically designed for the Aero Space Industry. It can be described as an ultra thin fluid film compound which must be applied on an annual basis. ACF-50 actively penetrates through the corrosion deposits to the base of the cell where it emulsifies and encapsulates the electrolyte, lifting it away from the metal surface. ACF-50 then dispels this moisture and provides an atmospheric barrier which prevents any further moisture contact, thereby keeping the cell inactive. This compound continues to actively penetrate and "creep" into the tightest of seams, lap joints, micro cracks and around rivet heads, dissipating the moisture, even salt water, in these corrosion prone areas. These unique abilities of ACF-50 remain effective for 12 months, gradually disappearing as it is chemically consumed.
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